Nosztalgiák és emlék-álmok (Márai Sándor nyomán)


"...Elmentem a ház előtt (Pápán.: a szerk.), melynek első emeletén, albérleti szobában, ifjúságom egy szakaszát töltöttem. Behúnytsm szemem, s iparkodtam összeszedni emlékeim. Ez jutott eszembe:

--Húsz év előtt ( több is volt az: a szerk.)laktam itt, sovány voltam, és g ó l y a az egyetemen. Riportokat és vallásos verseket írtam, ugyanabba a lapba. (Budapesten: a szerk) Hazulról sok pénzt kaptam, minden este francia konyakot ittam, s gyakran éheztem. A szoba tele volt poloskákkal. Szerelmes voltam egy orvosnőbe; de nem éreztem jól magam társaságában ( no, ez nálam nem így volt: a szerk.) Gőgös voltam és rajongó.........

......Izgatott voltam és igényes. Valamilyen felsőfokú csillapíthatatlan igényérzet volt bennem, emberekkel és jelenségekkel szemben....

Igy kezdődött ifjúságom."

(Márai Sándor: A négy évszak. Január)

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon